.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
عکس/ جنگل‌های گلستان پس از تعطیلات نوروزی
(ادامه)
روزی برای گرامیداشت گرگان
۲۰ شهریور سالروز تغییر نام این شهر از استرآباد به گرگان به عنوان «روز گرگان» نامگذاری شده است. ۸۴ سال قبل در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۱۶ نام شهر استرآباد به گرگان تغییر کرد. گرگان از شهرهای شمالی ایران است، آب و هوای معتدل دارد.این شهرستان در بخش جنوبی استان گلستان واقع شده است که از شمال به شهرستان‌های آق‌قلا و ترکمن و از جنوب به استان سمنان و از شرق به شهرستان علی آباد و از غرب به شهرستان کردکوی محدود می‌شود.شهرستان گرگان در دل کوه‌ها و جنگل‌های زیبا واقع شده است، رشته کوه البرز و جنگل‌های هیرکانی در جنوب آن و در فاصله نزدیک زیبایی منحصر به فردی به این شهرستان داده است، مانند جنگل ناهارخوران و النگدره.(ادامه)
محمدحسن طوسی «عملیات والفجر ۶» را نیز تجربه کرد. در همین عملیات بود که برادرش محمدابراهیم طوسی به شهادت رسید. شهید مرشدی وقتی از محمدحسن طوسی خواسته بود که اجازه دهد هر طور شده پیکر محمدابراهیم را به عقب بیاورند جمله‌ای گفت که ۱۳ سال خانواده را چشم انتظار باقی گذاشت. تصمیم یک فرمانده اطلاعاتی درباره برادرش
محمدحسن طوسی «عملیات والفجر ۶» را نیز تجربه کرد. در همین عملیات بود که برادرش محمدابراهیم طوسی به شهادت رسید. شهید مرشدی وقتی از محمدحسن طوسی خواسته بود که اجازه دهد هر طور شده پیکر محمدابراهیم را به عقب بیاورند جمله‌ای گفت که ۱۳ سال خانواده را چشم انتظار باقی گذاشت.(ادامه)
شمال نیوز : بررسی ها نشان می دهد بیش از ۴۰ عامل آفت زا در جنگل های شمال وجود دارد که گروه وسیعی از درختان را در برگرفته و برخی گونه های با ارزش نظیر ملج و شب خسب را به حد انقراض نزدیک کرده است .... بیماریها و آفات بلای جنگل‌های شمال/تحقیقات و راهکار علمی ضرورتی برای نجات این اکوسیستم
شمال نیوز : بررسی ها نشان می دهد بیش از ۴۰ عامل آفت زا در جنگل های شمال وجود دارد که گروه وسیعی از درختان را در برگرفته و برخی گونه های با ارزش نظیر ملج و شب خسب را به حد انقراض نزدیک کرده است ....(ادامه)
ویلاسازی تهدیدی برای خطوط انتقال نفت مازندران
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال بر لزوم رعایت حریم ایمنی مسیر خطوط لوله نفت تاکید کرد و گفت: ویلا سازی و تردد خودروهای سنگین از روی خط لوله نفت، خطر پارگی و شکستگی لوله را دوچندان کرده است. (ادامه)
یک قلاده شیر نر در گرگان کشف و ضبط شد
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان از کشف و ضبط یک قلاده شیر در یکی از باغ‌های اطراف گرگان خبر داد.(ادامه)
عکس/ طبیعت زیبای پارک جنگلی النگدره
تصاویری از طبیعت زیبای پاییزی جنگل النگدره گرگان را مشاهده می‌کنید.(ادامه)
شهروندان بر این اعتقاد هستند که شهردار جدید در ۱۰۰ روز نخست کاری خود علاوه بر آنکه نتوانست چاره‌ای برای پروژه‌های نیمه تمام بیندیشد در ارائه یک برنامه مدیریت شهری هم ناکام ماند. صد روزگی شهردار و دریغ از یک برنامه/ شورا و شهروندان رضایت ندارند
شهروندان بر این اعتقاد هستند که شهردار جدید در ۱۰۰ روز نخست کاری خود علاوه بر آنکه نتوانست چاره‌ای برای پروژه‌های نیمه تمام بیندیشد در ارائه یک برنامه مدیریت شهری هم ناکام ماند.(ادامه)
شمال نیوز: حامیان حیات وحش با نزدیک‌شدن به بهمن ماه، نگران تکرار یک حادثه‌ تلخ هستند؛ واقعه‌ای مرگبار که در ۲ سال گذشته ۸۰ هزار پرنده مهاجر را در خلیج گرگان و میانکاله به کام مرگ کشاند و معلوم نیست که آیا میهمانان زمستانی این پهنه آبی امسال از مرگ دسته‌جمعی جان سالم به درخواهند برد یا خیر؟ خلیج گرگان نگران تکرار مرگ خاموش هزاران پرنده مهاجر
شمال نیوز: حامیان حیات وحش با نزدیک‌شدن به بهمن ماه، نگران تکرار یک حادثه‌ تلخ هستند؛ واقعه‌ای مرگبار که در ۲ سال گذشته ۸۰ هزار پرنده مهاجر را در خلیج گرگان و میانکاله به کام مرگ کشاند و معلوم نیست که آیا میهمانان زمستانی این پهنه آبی امسال از مرگ دسته‌جمعی جان سالم به درخواهند برد یا خیر؟(ادامه)
دادستان کل کشور: تجاوز به حریم جنگل در «زیارت» گرگان تاسف‌بار است
دادستان کل کشور گفت: یکی از اعتراضات و گلایه‌های مهم دستگاه قضایی در بسیاری از شهر‌ها که سبب آسیب جدی در جامعه شده، ساخت‌وساز غیرمجاز و عدم توجه شهرداری‌ها به آن است.(ادامه)
به انگیزه چهاردهم آبان / روز مازندران پهنه فرهنگی مازندران(يادداشت)
به انگیزه چهاردهم آبان / روز مازندران(ادامه)
اساس تشكیل این اتحادیه به این شكل بود كه در سال 48، زمانی‌كه قیمت نفت بالا رفت، شاه در خوزستان به كارمندان صنعت‌نفت امتیازات رفاهی و... می‌دهد. یكی از آن امتیازات، بورسیه‌ی تحصیلی خارج از كشور ....(خبر)
(ادامه)
بازداشت آتش‌افروزِ جنگل‌های گرگان
آتشی که حوالی ساعت ۱۹ روز گذشته ( چهارشنبه) در منطقه «عباس دوک» در ارتفاعات جنگلی نوکنده در غرب گلستان رخ داده بود در نخستین ساعات بامداد امروز مهار و خاموش شد.(ادامه)
عکس/ جنگل پاییزی النگدره
پارک جنگلی النگدره به فاصله ۳ کیلومتری گرگان در دامنه جنگلهای انبوه هیرکانی قرار گرفته و رودخانه ای از دل آن می گذرد.(ادامه)
اعلام جرم علیه دو مدیر و دستگیری ۱۷ دختر و پسر در استان
اعلام جرم علیه دو مدیر اداره منابع طبیعی به اتهام کوه خواری و دستگیری ۱۷ دختر و پسر در مهمانی مختلط شبانه از جمله اخبار قضایی امروز پنجشنبه استان گلستان است. (ادامه)
تصویری دردناک از آتش‌سوزی جنگل‌های گرگان
نزدیک یک هفته است که این جنگل‌ها در آتش می‌سوزند(ادامه)
تصاویری از اطفای حریق در جنگل‌های گلستان
عملیات اطفای حریق در عرصه‌های جنگلی توسکستان به روز پنجم رسیده اما همچنان آتش ‏در برخی مناطق زبانه می‌کشد.(ادامه)
شمال نیوز : توقف فوری عملیات اجرایی سد فینسک و تدوین و تصویب طرح جامع مدیریت منابع آب استان مازندران با هدف ارتقای بهره وری و ممنوعیت انتقال آب از استان.... از درخواست استیضاح وزیر نیرو تا توقف ساخت سد فینسک و انتقال آب از البرز شمالی
شمال نیوز : توقف فوری عملیات اجرایی سد فینسک و تدوین و تصویب طرح جامع مدیریت منابع آب استان مازندران با هدف ارتقای بهره وری و ممنوعیت انتقال آب از استان....(ادامه)
در طول ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی، احمد ناطق نوری نماینده نور و محمودآباد با ۷ دوره نمایندگی، بیشترین تعداد نمایندگی را داشت و پس از وی سیدحسن شجاعی کیاسری از حوزه ساری، مقداد نجف نژاد از حوزه بابلسر و فریدونکنار و عزت اله یوسفیان ملا از حوزه انتخابیه آمل با ۴ دوره دارای بیشترین دوره نمایندگی هستند. آمار نمایندگان مازندران در ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی/ از دوره اول مجلس شورای اسلامی تا دوره دهم ۱۴۹ نماینده از استان مازندران، پارلمان را تجربه کردند(خبر)
در طول ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی، احمد ناطق نوری نماینده نور و محمودآباد با ۷ دوره نمایندگی، بیشترین تعداد نمایندگی را داشت و پس از وی سیدحسن شجاعی کیاسری از حوزه ساری، مقداد نجف نژاد از حوزه بابلسر و فریدونکنار و عزت اله یوسفیان ملا از حوزه انتخابیه آمل با ۴ دوره دارای بیشترین دوره نمایندگی هستند.(ادامه)
شمال نیوز : وکیل «ستاد مردمی نجات آشوراده»(سمنا) از نامه نگاری بین شورای عالی شهرسازی و معماری و وزارت میراث فرهنگی برای خروج آشوراده از طرح گردشگری در تنها جزیره دریای خزر خبر می‌دهد..... آیا آشوراده از فهرست مناطق گردشگری خارج می شود؟!
شمال نیوز : وکیل «ستاد مردمی نجات آشوراده»(سمنا) از نامه نگاری بین شورای عالی شهرسازی و معماری و وزارت میراث فرهنگی برای خروج آشوراده از طرح گردشگری در تنها جزیره دریای خزر خبر می‌دهد.....(ادامه)
پس از علنی شدن مشی مسلحانه‌ی ضدانقلاب، منافقین، اتحادیه‌ی كمونیست‌ها و... آن‌ها برنامه‌ها و طراحی مبارزاتی خود را در خانه‌های تیمی و مخفیانه انجام می‌دادند و به‌اصطلاح، از روی زمین به زیر زمین رفتند. ....(خبر)
(ادامه)
جنگل‌های هیرکانی مازندران
«جنگل‌های هیرکانی» در زبان رایج و عامیانه‌ی مردم ایران زمین با عنوان جنگل‌های شمال نامیده می‌شود و دومین اثر بزرگ طبیعی و متراکم‌ترین ناحیه جنگلی ایران را تشکیل می‌دهند. این جنگل‌ها در جنوب دریای خزر از منطقه هیرکان جمهوری آذربایجان شروع می‌شوند و در ایران از حوالی آستارا تا گرگان ادامه دارند. نام هیرکان در واقع نام قدیم گرگان در گویش مازنی بوده است که به جرجان یا ورکان نیز شهرت داشته است.(ادامه)

استاندار گلستان از نخبگان اعم از اصحاب رسانه، جامعه دانشگاهی، احزاب و اهالی فرهنگ و هنر خواست برای حل کمبودها، مشکلات و نارسایی های زیربنایی این خطه شمالی به مسوولان استان ایده و یاری رسانند. استاندار؛ نخبگان گلستان را به یاری طلبید
استاندار گلستان از نخبگان اعم از اصحاب رسانه، جامعه دانشگاهی، احزاب و اهالی فرهنگ و هنر خواست برای حل کمبودها، مشکلات و نارسایی های زیربنایی این خطه شمالی به مسوولان استان ایده و یاری رسانند.(ادامه)
شمال نیوز : وی در رابطه با حفاظت جنگل‌های شمال تصریح کرد: برگزاری مناقصه در حال انجام است و جنگلبانان و قرقبان های مورد تأیید در این مناقصه بکارگیری خواهند شد..... ۳۵ هزار هکتار از شمشادستان ها خشک شده است
شمال نیوز : وی در رابطه با حفاظت جنگل‌های شمال تصریح کرد: برگزاری مناقصه در حال انجام است و جنگلبانان و قرقبان های مورد تأیید در این مناقصه بکارگیری خواهند شد.....(ادامه)
منطقه ای در شمال ایران که از دست بشر در امان مانده است! +تصاویر
(ادامه)
شمال نیوز: در طول 10 دوره مجلس شورای اسلامی، احمد ناطق نوری نماینده نور و محمودآباد با 7 دوره نمایندگی، یکی از بیشترین آمار تعداد نمایندگی در استان مازندران و کشور را دارد. پس از وی ، سیدحسن  .... آمار نمایندگان مازندران در 10 دوره مجلس شورای اسلامی
شمال نیوز: در طول 10 دوره مجلس شورای اسلامی، احمد ناطق نوری نماینده نور و محمودآباد با 7 دوره نمایندگی، یکی از بیشترین آمار تعداد نمایندگی در استان مازندران و کشور را دارد. پس از وی ، سیدحسن ....(ادامه)
عکس/ زیباترین جاده ایران
جنگل توسکستان گرگان که نام خود را از روستای توسکستان گرفته، یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران را احاطه کرده و جاذبه هایی همچون گرمابدشت و آبشار توسکستان را در خود جای داده است.(ادامه)


رئیس ستاد مدیریت بحران می‌گوید همچنان وضعیت بحران رفع نشده و بارش‌های ابتدای هفته آینده همچنان می‌تواند خطرساز شود. از ۱۱ فروردین خطر سیل دقیقا کدام مناطق را تهدید می‌کند؟
رئیس ستاد مدیریت بحران می‌گوید همچنان وضعیت بحران رفع نشده و بارش‌های ابتدای هفته آینده همچنان می‌تواند خطرساز شود.(ادامه)
نظر یک استاد دانشگاه تهران درباره علت سیل استان گلستان
یک استاد دانشگاه تهران جنگل‌تراشی‌ها و ورود رسوبات به رودخانه‌ها را عامل سیلاب‌های اخیر شمال ایران دانست و از مجلس شورای اسلامی، بدون توجه به سود شرکت‌های جنگل‌تراش، خواستار تصویب طرح تنفس جنگل‌ها شد.(ادامه)
چرا جریانی که حیات سیاسی خود در استان گلستان را مدیون آیت الله نورمفیدی می داند اینچنین تیغ بدست گرفته و خواستار شفافیت اقتصادی فرزندان و دفتر وی شده است ؟ آیا خبری شده است ؟
همه اما و اگرهای تغییر نماینده ولی فقیه در استان گلستان(يادداشت)
چرا جریانی که حیات سیاسی خود در استان گلستان را مدیون آیت الله نورمفیدی می داند اینچنین تیغ بدست گرفته و خواستار شفافیت اقتصادی فرزندان و دفتر وی شده است ؟ آیا خبری شده است ؟ (ادامه)
1 2 3 4 5 ... 10 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.135 seconds.